شرح برنامه های کوهنوردی

نمائی از قله شعله

در مورخه 96/10/29به همراه باشگاه کوهنوردی پاسارگاد گنبد کاوس این قله صعود شد

سرپرست این برنامه اقای غلامی بر عهده داشتند

به غیر از اعضای باشگاه پاسارگاد کوهنوردانی از شهرستان شاهرود و میامی و علی اباد کتول حضور داشتند

این برنامه در ساعت 08:00صبح شروع شد و در ساعت15:00به پایان رسید

کوه شعله در شهرستان شاهرود روستای میغان واقع شده است ارتفاع تقریبی ان حدودا3100متر از سطح دریا میباشد

برای دسترسی به این چندراه وجود دارد از شهرستان گنبد کاوس به سمت شاهرود حرکت کرده و تقریبا 20 کیلومترمانده به شاهرود به روستای میغان میرویم بعد از 7کیلومتر جاده خاکی در انتهای روستا به سمت قله طی یه پاکوب مشخص حرکت میکنیم

مسیر دوم از تهران یا مشهد به سمت شاهرود و پس از ان به سمت جاده گنبدکاوس یا ازادشهر حرکت کرده و به روستای میغان میرسیم.

مسیر قله شعله

در مسیر قله شعله

تک درختی که به قله احترام میگذارد

تیم در مسیر صعود به شعله

صعود به قله شعله

۳۰ دی ۹۶ ، ۲۳:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

قلعه ماران

قلعه ماران این بار میزبان گروه بامداد شیراز بود که این برنامه طی دوروز با هماهنگی های لازم و سرپرستی اقای شاه محمدی از مناظر زیبای قلعه ماران و در نهایت قله قلعه ماران انجام شد.

پاییز همچنان در قلعه ماران رنگ زیبائی میدهد

ابتدای مسیر گهواره زیر قله قلعه ماران

برفی که در روی کاسه یا قله قلعه ماران میشیند و تا بهار سال اینده معمولا این برف مهمان این قله خواهد بود

این صعود در معیت گروه بامداد شیراز برگزار شد

تشکر وقدردانی از همه اعضای باشگاه پاسارگاد گنبد و گروه بامداد شیراز که دراین برنامه حضور گرمی داشتند

۱۸ آبان ۹۵ ، ۰۶:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شاهوار از مسیر تاش دره پیر میشی

قله شاهوار در پاییز زیبا

اینبار از مسیر تاش با اعضای باشگاه جدید الحداث پاسارگاد گنبد

صعودی بسیار عالی در مدت زمان حدودا 8 ساعت رفت و برگشت به همراه استراحت که واقعا زمان بسیار خوبی بود

مهمان جدیدی از تهران هم با هم قدم شده بود

هوای قله شاهوار بسیار عالی و باد خیلی ملایمی بر روی قله میوزید

وهمه اعضا توانستند با موفقیت قله را در اغوش بگیرند

مسیر  این سمت از قله شاهوار از روستای تاش واقع در 45 کیلومتری بسطام به سمت جاده گرگان یا توسکستان نرسیده به دوراهی به سمت روستای تاش رفته و بعد از انتهای روستا به جاده معدن بعد از 2کیلومتر سمت راست دره پیر میشی صعود را اغاز میکنیم

این مسیر معمولا فاصله زمانی نسبتا کمی به مسیر های دیگر قله دارد به لحاظ شیب تقریبا تند و کوتاه بودن مسیر

ابتدای دره پیر میشی اغاز استارت صعود

مناظر زیبا از روی قله شاهوار خط الراس کهکشان و قله زیبای گاوکشان به زیبای خودنمائی میکند

تیم در حال نزدیک شدن به قله است

قله شاهوار در کنار  مهمانی از تهران سرکار خانم حسن پور و دوست خوبم اقای کولف

در پایان تشکر ویژه از اعضای باشگاه پاسارگاد بخاطر صعود خوب به قله شاهوار

۰۹ آبان ۹۵ ، ۰۰:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شاهوار پاییز95

برنامه شاهوار با حضور مهمان گرانقدر سرکار خانم پروانه کاظمی از چهره های ارزشمند جامعه ورزش کوهنوردی و هیمالیا نورد قهار در بین بانوان

این برنامه از مسیر قطار زرشک به سمت چشمه پریخانی و قله شاهوار صعود شد

پاییز شاهوار بسیار زیباست و سراسر این پوشیده از گون و اویشن و گیاهان داروئی است

مناظراطراف قله شاهوار

تیم در حال پیمایش از سمت مسیر رخی به چشمه پری خانی

نمایی زیبا از تیغه شرقی قله شاهوار

در پایان از همه دوستان و همنوردان خوب که در این برنامه شرکت کردند تشکر وقدردانی میشود.

۲۰ مهر ۹۵ ، ۲۳:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

صعود به قله گاوکشان

برنامه صعود به قله گاوکشان انجام شد این برنامه به مدت دوروز انجام شد

قله گاو کشان بلندترین قله استان گلستان به ارتفاع 3850متر است که از  خط الراس رشته کوه کهکشان قرار دارد

برای رفتن به این قله دو راه وجود دارد از استان گلستان شهرستان گرگان جاده توسکستان به سمت شاهرود بعد از روستای چهارباغ به دوراهی برخورد کرده وبه سمت شاهکوه سفلی میرسیم راه بعدی از شاهرود  جاده مجن به سمت گرگان میایم و بعد از حدود65کیلومتر به دوراهی میرسیم و به سمت شاهکوه سفلی میرویم

این برنامه با شرکت 6نفر انجام شد

دوستان خوبمان از باشگاه افاق گرگان هم امده بودن

برگشت از شن اسکی فرود امدیم

نمای از روستای شاهکوه سفلی

این برنامه در ساعت13:00به پایان رسید ور بعد از جمع اوری وسایل به سمت گنبد حرکت کردیم

ضمن تشکر از همه بچه ها اقای فرامرزی و اقای موذن و برادران تمر تاش از گالیکش بچه های باشگاه افاق گرگان که در کنار ما یه صعود خوب را انجام دادیم

۲۰ مرداد ۹۵ ، ۰۴:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

برنامه صعود به قاسم خان

با سلام

برنامه صعود به قاسم خان از مسیر اولنگ با شرکت سه نفر من واقای موذن و اقای فرامرزی انجام شد

این برنامه در ساعت07:00استارت خورد و در ساعت09:30روی قله به ارتفاع2950متر رسیدیم و از انجا به سمت قله یخم هم رفتیم ومسیر بازگشت را از زیر قله یخم انتخاب کردیم ودر ساعت13:00به اول جاده اولنگ رسیدیم وروانه گنبد شدیم

۱۸ مرداد ۹۵ ، ۰۴:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دماوند از مسیر جنوبی

با سلام

به اتفاق دوستم اقای اکبر فرامرزی تصمیم به صعود قله دماوند از مسیر جنوبی را گرفتیم سه شنبه شب از گنبد خارج شدیم و به سمت امل حرکت کردیم و بعد از کمی استراحت و خوردن شام به سمت رینه حرکت کردیم بعد از گردنه هراز جای برای استراحت انتخاب و صبح روز بعد به سمت پلور حرکت کردیم ساعت09:00به رینه رسیدیم و بعد از خرید به سمت دوراهی پارکینگ کوهنوردان رفته ماشین را پارک و با یه پاترول سواری به سمت گوسفندسرا حرکت کردیم

در ساعت حدودا11گوسفندسرا رسیدیم و بعداز یه استراحت کوتاه و خوردن تنقلات و میوه جات کوله ها رو فیکس کرده ودر ساعت13:00 به سمت بارگاه سوم حرکت کردیم در ساعت 18:00به بارگاه رسیدیم جایی برای زدن چادر انتخاب کردم و چادر را نصب و بدون معطلی به داخل چادر  رفته و هر دو خوابیدیم و بعد از بیدار شدن و اماده کردن وسایل برای صعود فردا دوباره خوابیدیم

در ساعت06:00از خواب بلند شده و بعد از صرف صبحانه کم کم به سمت قله روانه شدیم مسیر جنوبی کلا مسیر پر تردد و شلوغی است و کوهنوردان زیادی را به خود جذب میکند

ما هم دقیقا در ترافیک کوهنوردان قرار گرفتیم ساعت09:00به ابشار یخی رسیدیم و استراحتی کردیم حال همنوردم را جویا شدم وایشان در سلامت کامل بودن وبازم به مسیر ادامه دادیم تا دقیقا اول تپه گوگردی ارتفاع5600متر ساعت14:30است هوا رو به خراب شدن بود و همنوردم چون اولین بار صعود داشت و من هم قانون ساعت14:00را رعایت کردم و تصمیم به بازگشت گرفتم

ساعت16:00به بارگاه رسیدیم و سریعا چادر را جمع کرده و به کمک قاطر بارها را به گوسفندسرا هدایت کرده و بعد از سه ساعت پیمایش در ساعت20:00با هماهنگی قبلی با وسیله نقلیه که در گوسفند سرا بود رسیدیم و سوار بر ماشین به سمت پارکینگ رفتیم و در انجا وسایل  را داخل ماشین گذاشته استراحتی کوتاه کرده وروانه گنبد شدیم

تبریک به همنوردم اقای فرامرزی برای اولین بار بدون هم هوایی در این برنامه شرکت کرد

هدف ما قله بود و ارتفاع کمی هم تا خود قله داشتیم ولی بخاطر شرایط جسمانی و هوای نامساعد و قانون ساعت14:00برنامه را تا ارتفاع5600 به اتمام رساندیم.

در پایان به امید صعود های موفق و برنامه های بعدی

۱۰ مرداد ۹۵ ، ۰۴:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شاهوار از مسیر تاش

جهت اماده سازی به قله دماوند قله شاهوار را انتخاب کردم

مسیر از روستای تاش و از دره زیبای پیرمیشی به سمت قله

روستای تاش واقع در بسطام جاده مجن به سمت گرگان که تقریبا حدود25 کیلومتر مسیر به دوراهی میرسیم که سمت راست به روستای تاش  و سمت چپ به توسکستان و گرگان میرسد

این برنامه با حضور5 نفر انجام شد و به علت ناهماهنگی دوستان برنامه در ارتفاع 3600متری به اتمام رسید و چون هوا تاریک شده بود مجبور به برپایی چادر شدیم.

نمایی از قله پیر گرد کوه

۰۱ مرداد ۹۵ ، ۰۱:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

صعود به قله شاهوار از مسیر پریخانی

با سلام

بعد از ماه مبارک رمضان و خستگی یه ماه تصمیم گرفتیم با تعدادی از دوستان به قله شاهوار صعود کنیم مسیر رو هم از چشمه پریخانی انتخاب کردیم

قله شاهوار به ارتفاع3950متر بلندترین قله استان سمنان است که در جاده ازادشهر به شاهرود کیلومتر15 جاده مجن به سمت گرگان است

این قله دارای چند مسیر صعود دارد که مسیر نرمال ان معروف به چشمه پریخانی میباشد

تعداد 10نفر اماده صعود به قله شدیم روزپنج شنبه استارت کار در ساعت 15:00زده شد ودر ساعت18:00به چشمه پریخانی رسیدیم و کمپ را برقرار کردیم

صبح روز بعد هم در ساعت05:00اماده صعود به قله زیبای شاهوار شدیم و در ساعت09:30به قله زیبای شاهوار صعود کردیم.

مسیر چشمه پریخانی

محل کمپ شب مانی چشمه پریخانی

صبح روز بعد در مسیر قله

مسیر تخت معروف به زمین فوتبال

صعود به قله زیبای شاهوار

این صعود را تقدیم به استاد گرامی شادروان علی اسماعیلی مدیر باشگاه البرز که در حادثه ای ناگوار دار فانی را وداع گفت  تقدیم کردیم روحش شاد

در پایان تشکر میکنم از همه دوستان که این صعود با موفقیت انجام شد.

۲۹ تیر ۹۵ ، ۰۷:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خالدنبی

مجموعه گورستان و زیارتگاه خالد نبی در منطقه ای کوهستانی و در فاصله نود کیلومتری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس و پنجاه و پنج کیلومتری شمال شرق شهرستان کلاله و شش کیلومتری روستای گچی سو – نزدیک آی تمر از توابع بخش مراوه تپه و بر فراز قله کوه گوگجه داغ واقع شده‌است.

راه ارتباطی زیارتگاه خالد نبی کوهستانی بوده، ولی از طریق کلاله و تمرقره قوزی تا آن محل راه دشواری نیست. بدلیل دوری راه و فقدان وسیله نقلیه و کمبود تسهیلات رفاهی در محل و همچنین گرمای شدید تابستان و سرمای زمستان، بهترین زمان برای انجام فرایض دینی و زیارت ماه‌های فروردین و اردیبهشت است.

در نزدیکی و پایین تر از بقعه خالد نبی، بقعه‌های عالم بابا و چوپان عطا و دره‌ای بنام پنج شیر و همچنین چشمه خضر دندان قرار دارند. طبق روایات رایج بین اهالی، عالم بابا پدر همسر خالد نبی و چوپان عطا، شبان خالد نبی یا یکی از اولیای گمنام و یا یکی از همرا هان وی بوده‌است، که همگی آنها مورد توجه واحترام ترکمن‌ها می‌باشند.

در قسمت شرق بقعه چوپان عطا و پیوسته به آن و بر روی یک رشته تپه ماهورهای خاکی که ارتفاع آنها به مراتب کمتر از ارتفاع محل مرقد خالد نبی است، گورستان عظیمی دیده می‌شود که حدود ۶۰۰ سنگ مزارهای استوانه‌ای تا ارتفاع حداکثر ۲ متر در آن دیمی‌شود.

زیارتگاه خالد نبی
زیارتگاه خالد نبی بصورت بنایی مسقف با پلان چهار ضلعی و تعدادی پنجره و در ورودی است، که در ورودی بقعه دارای طاق هلالی می‌باشد. پنجره‌ها و در ورودی فلزی (آهنی) ساده‌است. و بر هیچکدام از آنها کتیبه تزیین دیده نمی‌شود. سقف آرامگاه خالد نبی از بیرون گنبدی مدور سبز رنگ و شلجمی شکل است که کمربند و گنبد داخل هم رفته‌است.

گورستان خالد نبی

خیلی ها هم این قبرستان را یکی از اسرار آمیزترین نقاط ایران می دانند به این دلیل که هنوز در خصوص زمان و چگونگی پیدایش آن ابهامات فراوانی وجود دارد. در گذشته تعداد بیش از 600 تا را برای آن شمرده اند که امروزه به دلیل دستبردهایی که زده شده تعدادشان کم شده است.

در آنجا 3 نوع سنگ قبر وجود دارد، نوع اول که سنگ مزارهای استوانه ایی بلندی است که وزنی زیادی دارد، نوع دوم سنگ مزارهای صلیبی شکل یا به صورت دو نیم کره است و نوع سوم سنگ مزارهایی است که به شکل شاخ قوچ ساخته شده و تعدادشان از دو نوع دیگر کمتر است.

خودم خانم میرزاخوانی اقای شاه محمدی به همراه پسرش و حاجی غلامی

درختی معروف به درخت ارزوها که اهل تسنن اعتقاد خاصی به این درخت دارند خصوصا نسل جوان