در مورخه94/07/17طبق برنامه شش ماهه دوم باشگاه کوهنوردی البرز برنامه صعود به قله کفنچی(جنگو)برگزار شد.

کوه جنگو (کف نچی) با ارتفاع 3090 متر از سطح دریا یکی از قلل رشته کوه های البرز شرقی که در شرق کوه شاهوار قرار گرفته است.

جهت کوه شمال غربی و جنوب شرقی بوده و در 25 کیلومتری شهرستان گرگان، استان گلستان، شهرستان فاضل آباد، دهنة محمد آباد و در شرق روستای سیاه مرزکوه (سیاه مرکوه) واقع شده است.

این کوه نیمه جنگلی سرچشمه ی رودخانه های درة آخران و رودبار سیاه مرزکوه است که از چشمه های طوس – تشنه کلام – جنگو – پِرسان و سینه جلال تغذیه می شوند.

این برنامه با شرکت22 نفر از اعضای باشگاه البرز به سرپرستی اقای جواد یوسفیان  و دونفر از علی اباد کتول و دونفربه عنوان  راهنمای مسیر انجام شد

در ساعت 05:00به اتفاق یه مینی بوس گنبد را به سمت علی اباد کتول و سپس به روستای فاضل اباد و از انجا به سمت دهنه زیبای محمد اباد ترک نمودیم هوا نشان از ابری شدن و بارندگی  در طول روز بود بعد از پیاده شدن از مینی بوس جمعی دیگر از دوستان با ماشین شخصی به تیم ملحق شدند.ا

استارت کار در ساعت 07:00زده شد وتیم بعد از یه نرمش کوتاه شروع به حرکت کردند سرقدم خانم منتظری و عقبدار اقای نیکبخت بودند مسئول فنی اقای اسماعیلی و امدادگر اقای منتظری شدند .

راهنمای مسیر اقای منصور گوکلانی واقای معززی از کوهنوردان علی اباد کتول بودند که به مسیر اشنای کامل داشتند /.

بعد از یه پیمایش سه ساعته و عبور از جنگل زیبا که واقعا رنگ پاییز را به خود گرفته بود به ارامی رسیدیم و مشغول استراحت شدیم.

در ارام مورد استقبال چوپانان قرار گرفتیم و انها خبر از بارندگی در بعداظهر را دادن.

در ساعت11:00تیم به همراه راهنما مسیر قله را در پیش گرفتیم از ارام تا قله چیزی حدود ساعت پیمایش دارد .

از ارام به سمت چپ کشیدیم و طی یه پاکوپ مشخص روی یال قرار گرفتیم تقریبا نصف افراد از اومدن به قله انصراف دادند و راه برگشت را پیش گرفتند.

بعد از یه شیب طولانی در زیر قله استراحتی کردیم و دوباره ادامه دادیم از دور دست قله گل و قره قلند و چلچلی و یزدکی و شاهوار به وضوح دیده میشد

در ساعت13:30قله کفنچی را در اغوش گرفتیم.

در روی قله باد بسیار سرد و تندی مارا مجبور به بازگشت نمود این باد از سمت غرب از روی قله چلچلی به سمت شرق می امد و اجازه ایستادن روی قله را به ما نداد از روی پاکوب مشخصی ارتفاع کم کردیم و بعد از یه ساعت به ارامی بنام تشنه کلام رسیدیم استراحت کردیم و دوباره به راه خود ادامه دادیم هوا کاملا مه الود و شروع به باریدن کرد و تیم با سرعت منظم خود را به پایین رساندیم و بعد از دوساعت به جاده رسیدیم و سوار بر مینی بوس شدیم تقریبا هوا کاملا تاریک شده بود.و با امدن بقیه افراد به سمت گنبد حرکت کردیم و درساعت 19:30 به گنبد رسیدیم.