مطابق با تقویم شش ماهه دوم باشگاه البرز گنبد برنامه شعله میغان در شهرستان شاهرود که جایگزین برنامه لنده کوه گرگان شده بود اجرا شد

این برنامه در تاریخ94/10/25به سرپرستی علی شاهمحمدی وبا حضور کوهنوردان باشگاه البرز و باشگاه گلستان گنبد  و کوهنوردانی از شهرستان شاهرود و میامی روستای میغان اجرا شد

در ساعت 3:30دقیقه با یه مینی بوس گنبد را به سمت میغان ترک نمودیم در ساعت06:30به میغان رسیدیم و پس از استراحت کوتاه در ویلای اقای غلامی ورسیدن بقیه کوهنوردان به سمت معدن در ساعت 07:00راه افتادیم تعداد سه مینی بوس و یه سواری

در ساعت 07:30به چشمه ای پر اب رسیدیم و همه  از مینی بوس پیاده شدیم و پس از صحبت های سرپرست برنامه و خوش امد گویی به مهمانان استارت کار زده شد

صحبت های سرپرست برنامه

مسیر صعود از جبه شمال شرقی قله گام برداری شد

در ساعت 09:00به ارامی در سمت چپ مسیر رسیدیم وطبق دستور سرپرست یک ربع به استراحت پرداخته شد

پس از صرف صبحانه و استراحت کوتاه طبق گفته سرپرست تیم به دو دسته تقسیم شدند تیم اول برای برف کوبی کمی جلوتر حرکت کردند برف زیادی در مسیر قله بود و کم کم بر شیب ان اضافه میشد پس از یک ساعت به دشت وسیعی در زیر قله رسیدیم که زیبای طبیعت را دو چندان کرد از اینجا تا قله با شیب تندی برخوردار شدیم که دو نفر جلوتر مسئول برف کوبی شدن و کم کم به قله داشتیم نزدیک میشدیم هوا سرد و باد شدیدی در روی قله در حال وزیدن بود

در ساعت12:00به قله 3010متری شعله رسیدیم و خدارا شکر کردیم البته بنده کمی جلوتر ازتیم به قله رسیدم از روی قله تقریبا تمامی قلل استان گلستان به وضوح دیده میشد و همین طور قله شاهوار وقله قبله در میامی وبعد از حدود بیست دقیقه بقیه اعضا قدم بر قله شعله گذاشتند البته ناگفته نماند استان گلستان مخصوصا اهالی شهرستان علی اباد روستای فاضل اباد  به این قله قره قلند یا قله سیاه به زبان محلی میگویند اما استان سمنان روستای میغان به این قله شعله میگویند

تیم پس از گرفتن عکس یادگاری در قله بخاطر خراب شدن هوا و کمبود زمان به پایین به سمت معدن سرازیر شدیم و در ساعت حدودا 16:00به جای مینی بوس ها رسیدیم و پس از خدا حافظی از دوستان به طرف گنبد حرکت کردیم و در 20:00به گنبد رسیدیم.

با تشکر از سرپرست برنامه اقای علی شاهمحمدی که زحمت این برنامه را کشیدند.

اسامی اعضای باشگاه کوهنوردی البرز گنبد :

علی اسماعیلی ، جباری، مسلم یازرلو ، ابراهیم غلامی ، سید فاضل حسینی ، هادی نوروزی، رضا صفری ، عیسی داسار ، مهربانیان ،رمضان خوانی ،شیبک ، علیرضا سرابندی ،  امیری ،محمدسمیعی ،حسین سادین ،حسین منصوری ،امیر هدایتی ، دانیال رجبلو  خانم قرنجیک

طاهره قاسم خیلی ، لیلا مجدی پور ،معصومه نادعلی ، فاطمه اسلامی ، زهرا نظری

گروه های شرکت کننده : اورس شاهرود ( میزبان ) ، ذوب آهن البرز شرقی ، شعله میغان ، شرکت فناپ تهران ،آریا شاهرود ، کشاورزان میامی و گلستان گنبدکاووس